Tijd voor buzzwoord lingo. Animoca Brands en Cube Entertainment werken samen om een K-pop metaverse met NFT’s te maken.

Cube Entertainment is een Koreaans platenlabel, talentbureau en muziekproductiebedrijf. Animoca heeft vooral faam gemaakt met NFT’s en videogames.

Portretten en audiobestanden

De samenwerking werd vanochtend aangekondigd middels een persbericht en bovenstaande tweet, en hierin staat dat de twee bedrijven multimedia NFT’s zullen maken op basis van populaire acteurs en K-popmuzikanten. Dit gezelschap wordt geselecteerd door Cube (lees: alleen hun artiesten worden vermarkt). De NFT’s zullen afbeeldingen bevatten zoals portretten van artiesten en albumhoezen, maar ook audiobestanden zoals volledige albums.

Blockchain voor fans

Yat Siu, de chief executive van Animoca Brands, zegt dat hij niet kan wachten om met Cube te werken om de open metaverse werkelijkheid te maken. Animoca beschreef de samenwerking als het mogelijk maken van echte digitale eigendomsrechten en andere blockchain-voordelen voor zowel de artiesten als hun fans.

Ahn Woo Hyung, CEO van Cube, zei dat de samenwerking”een belangrijk begin zal zijn voor het leiden van de wereldwijde markt voor digitale cultuur en het bevorderen van de digitale-contentindustrie.

Geen BTS, maar wel andere artiesten

Eerder schreven we al dat er NFT’s op de markt worden gebracht van ’s werelds grootse band BTS, maar deze K-pop sensatie valt niet onder het beheer van Cube. Voor de kenner/liefhebber: Cube beheert zo’n 50 K-popartiesten, waaronder BtoB, Pentagon, (G)I-DLE en Lightsum.

Grote naam in NFT’s

Nog een stukje buzzwoord lingo: Siu van Animoca Brands vergelijkt de impact van NFT’s en het digitaliseren van eigendomsrechten met de Renaissance in het vroegmoderne Europa.

Animoca heeft overigens wel recht van spreken, ze zijn betrokken bij verschillende belangrijke mijlpalen in de wereld van NFT’s. Denk aan een investering in Dapper Labs, die in 2017 al furore maakte met CryptoKitties en nu de blockchains bestormt met Top Shots.

Daarnaast sloot Animoca in 2020 een wereldwijde licentieovereenkomst met de Formule 1 voor de lancering van zijn F1 Delta Time-game. Ook verkochten ze voor 3 miljoen dollar aan virtuele land-NFT’s in metaverse dochteronderneming The Sandbox.

Begin november 2021 haalde The Sandbox nog eens 93 miljoen dollar op bij investeerders om zijn NFT-metaverse uit te breiden.

The post K-pop krijgt een metaverse voor NFT’s appeared first on BTC Direct | Nieuws.