Facebook past regelgeving aan omtrent crypto advertenties

Facebook gaat het makkelijker maken om crypto advertenties te plaatsen op het platform. Dit doen ze door het aantal regelgevende licenties uit te breiden van drie naar 27. Door deze verandering kunnen steeds meer crypto bedrijven adverteren, maar nog steeds niet allemaal.

Het social media platform kijkt met een serieuze blik naar crypto. Dat blijkt uit de ‘advertentie’-aankondiging die Facebook maakte op 1 december. Het bedrijf zegt hierin dat het cryptocurrency-landschap de afgelopen jaren steeds volwassener en stabieler is geworden. “We zien steeds meer overheidsvoorschriften die duidelijkere regels voor hun industrie vaststellen. Deze veranderingen zullen helpen om ons beleid in deze ruimte rechtvaardiger en transparanter te maken en meer adverteerders, waaronder kleine bedrijven, te helpen hun publiek te laten groeien en meer potentiële klanten te bereiken.”

Reclamebeleid

In het reclamebeleid maakt Facebook als eerste duidelijk wie er niet mag adverteren. Dit geldt vooral voor exchanges, handel- en leenplatformen. Denk bijvoorbeeld aan BlockFi, Bitvavo en ja, ook wij als BTC Direct. Daarnaast mogen alléén wallets adverteren die gebruikers in staat stellen hun cryptocurrency tokens op te slaan (mits zij toestemming hebben). Wallets met kenmerken van het kopen, verkopen, ruilen of staken van hun cryptocurrency tokens mogen niet adverteren. De conclusie is eigenlijk dat als je geld verdient en betrokken bent met de in- of verkoop van crypto, je niet mag adverteren op Facebook.

Toestemming

Dit betekent niet dat alle andere markten en platformen zomaar mogen adverteren. In veel gevallen moet een bedrijf eerst toestemming vragen alvorens zij een advertentie plaatsen. Deze regel geldt voor fiscale diensten, evenementen, onderwijs en nieuws over blockchain-technologie (of nieuws waar geen cryptocurrency producten of diensten worden aangeboden). Ook diensten en producten op basis van blockchain-technologie die géén virtuele valuta zijn (zoals NFT’s), moeten eerst goedkeuring krijgen.

In het advertentiebeleid staan ook een aantal crypto bedrijven die wél zomaar kunnen adverteren. “Advertenties die andere producten promoten, zoals blockchain-technologie, nieuws over de cryptocurrency-industrie, onderwijs, evenementen, aanvullende diensten, betaalmethoden en koopwaar, vereisen geen voorafgaande schriftelijke toestemming”, aldus het platform.

The post Facebook past regelgeving aan omtrent crypto advertenties appeared first on BTC Direct | Nieuws.

All Dutch and English crypto news!

Filipinos face higher fees after Binance ban

Jay Ricky Villarante, the CEO of Moneybees, said that the decision to ban Binance reflects the importance of regulatory compliance and oversight in the industry. Follow...

The rise of DePINs: From noise pollution sensors to robo-cafes

Decentralize with Cointelegraph dives into the inner workings of DePINs and how they leverage blockchain to revolutionize real-world applications. Podcast Own this piece of crypto history Collect this...

Analyse: Cardano (ADA) vormt een bodem op 45 cent, dit moet je weten!

Cardano de op 9 na grootste cryptomunt staat op het moment van schrijven op de 45 dollarcent. Dat is laag, zeker gezien het feit dat...

Crypto price predictions: Lido DAO, Rocket Pool, Bitbot

Lido DAO price is up 2% on the day, trading around $2.13. Rocket Pool ETH and Rocket Pool (RPL) were down 4% and 5% respectively at...

Beste exchanges

Koop je crypto bij Bitvavo