Facebook past regelgeving aan omtrent crypto advertenties

Facebook gaat het makkelijker maken om crypto advertenties te plaatsen op het platform. Dit doen ze door het aantal regelgevende licenties uit te breiden van drie naar 27. Door deze verandering kunnen steeds meer crypto bedrijven adverteren, maar nog steeds niet allemaal.

Het social media platform kijkt met een serieuze blik naar crypto. Dat blijkt uit de ‘advertentie’-aankondiging die Facebook maakte op 1 december. Het bedrijf zegt hierin dat het cryptocurrency-landschap de afgelopen jaren steeds volwassener en stabieler is geworden. “We zien steeds meer overheidsvoorschriften die duidelijkere regels voor hun industrie vaststellen. Deze veranderingen zullen helpen om ons beleid in deze ruimte rechtvaardiger en transparanter te maken en meer adverteerders, waaronder kleine bedrijven, te helpen hun publiek te laten groeien en meer potentiële klanten te bereiken.”

Reclamebeleid

In het reclamebeleid maakt Facebook als eerste duidelijk wie er niet mag adverteren. Dit geldt vooral voor exchanges, handel- en leenplatformen. Denk bijvoorbeeld aan BlockFi, Bitvavo en ja, ook wij als BTC Direct. Daarnaast mogen alléén wallets adverteren die gebruikers in staat stellen hun cryptocurrency tokens op te slaan (mits zij toestemming hebben). Wallets met kenmerken van het kopen, verkopen, ruilen of staken van hun cryptocurrency tokens mogen niet adverteren. De conclusie is eigenlijk dat als je geld verdient en betrokken bent met de in- of verkoop van crypto, je niet mag adverteren op Facebook.

Toestemming

Dit betekent niet dat alle andere markten en platformen zomaar mogen adverteren. In veel gevallen moet een bedrijf eerst toestemming vragen alvorens zij een advertentie plaatsen. Deze regel geldt voor fiscale diensten, evenementen, onderwijs en nieuws over blockchain-technologie (of nieuws waar geen cryptocurrency producten of diensten worden aangeboden). Ook diensten en producten op basis van blockchain-technologie die géén virtuele valuta zijn (zoals NFT’s), moeten eerst goedkeuring krijgen.

In het advertentiebeleid staan ook een aantal crypto bedrijven die wél zomaar kunnen adverteren. “Advertenties die andere producten promoten, zoals blockchain-technologie, nieuws over de cryptocurrency-industrie, onderwijs, evenementen, aanvullende diensten, betaalmethoden en koopwaar, vereisen geen voorafgaande schriftelijke toestemming”, aldus het platform.

The post Facebook past regelgeving aan omtrent crypto advertenties appeared first on BTC Direct | Nieuws.

All Dutch and English crypto news!

Bitcoin ETF’s zijn volledig terug met $100,8 miljoen aan instroom

Na twee opeenvolgende dagen van forse uitstroom hebben Bitcoin ETF’s op 12 juni een opmerkelijke ommekeer laten zien. Met een instroom van $100,8 miljoen werd...

Bitcoin is the only decentralized currency, Tether CEO says

The CEO of the company behind the world’s largest stablecoin, Tether (USDT), believes that Bitcoin is the only unstoppable cryptocurrency.

Tokenizing music catalogs: The next frontier for Web3 and the music industry

At the Proof of Talk 2024 conference in Paris, Serio Mottola, the CEO of Music Protocol, advocated for integrating blockchain technology into the already established...

Bitcoin price tracks $68K as ‘chicken’ crypto market shrugs off US PPI

Bitcoin and altcoins are unmoved by a significant inflation slowdown, as shown in the latest U.S. macro data.

Beste exchanges

Koop je crypto bij Bitvavo