Facebook past regelgeving aan omtrent crypto advertenties

Facebook gaat het makkelijker maken om crypto advertenties te plaatsen op het platform. Dit doen ze door het aantal regelgevende licenties uit te breiden van drie naar 27. Door deze verandering kunnen steeds meer crypto bedrijven adverteren, maar nog steeds niet allemaal.

Het social media platform kijkt met een serieuze blik naar crypto. Dat blijkt uit de ‘advertentie’-aankondiging die Facebook maakte op 1 december. Het bedrijf zegt hierin dat het cryptocurrency-landschap de afgelopen jaren steeds volwassener en stabieler is geworden. “We zien steeds meer overheidsvoorschriften die duidelijkere regels voor hun industrie vaststellen. Deze veranderingen zullen helpen om ons beleid in deze ruimte rechtvaardiger en transparanter te maken en meer adverteerders, waaronder kleine bedrijven, te helpen hun publiek te laten groeien en meer potentiële klanten te bereiken.”

Reclamebeleid

In het reclamebeleid maakt Facebook als eerste duidelijk wie er niet mag adverteren. Dit geldt vooral voor exchanges, handel- en leenplatformen. Denk bijvoorbeeld aan BlockFi, Bitvavo en ja, ook wij als BTC Direct. Daarnaast mogen alléén wallets adverteren die gebruikers in staat stellen hun cryptocurrency tokens op te slaan (mits zij toestemming hebben). Wallets met kenmerken van het kopen, verkopen, ruilen of staken van hun cryptocurrency tokens mogen niet adverteren. De conclusie is eigenlijk dat als je geld verdient en betrokken bent met de in- of verkoop van crypto, je niet mag adverteren op Facebook.

Toestemming

Dit betekent niet dat alle andere markten en platformen zomaar mogen adverteren. In veel gevallen moet een bedrijf eerst toestemming vragen alvorens zij een advertentie plaatsen. Deze regel geldt voor fiscale diensten, evenementen, onderwijs en nieuws over blockchain-technologie (of nieuws waar geen cryptocurrency producten of diensten worden aangeboden). Ook diensten en producten op basis van blockchain-technologie die géén virtuele valuta zijn (zoals NFT’s), moeten eerst goedkeuring krijgen.

In het advertentiebeleid staan ook een aantal crypto bedrijven die wél zomaar kunnen adverteren. “Advertenties die andere producten promoten, zoals blockchain-technologie, nieuws over de cryptocurrency-industrie, onderwijs, evenementen, aanvullende diensten, betaalmethoden en koopwaar, vereisen geen voorafgaande schriftelijke toestemming”, aldus het platform.

The post Facebook past regelgeving aan omtrent crypto advertenties appeared first on BTC Direct | Nieuws.

All Dutch and English crypto news!

Celsius creditors vote in favor of reorganization plan

The creditors involved in the Celsius bankruptcy case have voted in favor of a plan that will see funds returned to them as well as...

Crypto exchange Binance reopens exchange services in Belgium

Crypto exchange Binance has reopened registrations and access to its products and services for its Belgian crypto users again -  three months after the exchange...

Vitalik Buterin’s Privacy Pool idea is interesting, but it’s just the start

By now, most of the cryptosphere has heard of Privacy Pools - a project launched this year by Ameen Soleimani, a well-known developer and founder....

Crypto bills could be delayed as many prepare for US gov’t shutdown

The United States government could be shut down in the next 7 days with House Speaker Kevin McCarthy facing political pressure from members of his...

Beste exchanges

Koop je crypto bij Bitvavo