Met The Sandbox, een dochteronderneming van Animoca Brands en een non-fungible token (NFT) metaverse platform, blijft de metaverse het volgende aantrekkingspunt van crypto voor investeerders. The Sandbox heeft hierbij vers kapitaal opgehaald in een financieringsronde onder leiding van SoftBank Vision Fund 2. In de Series B-ronde van The Sandbox werd $ 93 miljoen opgehaald, als eerste investering van SoftBank Vision Fund 2 in de crypto-activa.
Ook namen onder andere Animoca Brands, True Global Ventures, Galaxy Interactive, SCB 10X, Polygon Studios en Samsung Next deel hieraan. The Sandbox wil de groei van zijn open metaverse versnellen met games, liveoptredens en sociale ervaringen, volgens de aankondiging. Simultaan worden meer makers ondersteund terwijl ook meer merken en intellectuele eigendommen worden betrokken.
Spelers kunnen met de game hun tijd in de metaverse op verschillende manieren omzetten in geld, wat ook wel bekend staat als het play-to-earn-model. Volgens de aankondiging wordt zo een circulaire-economie gemaakt waarbij de middelen die door de ene categorie spelers worden verzameld, worden verkocht en gekocht door een andere categorie spelers of makers.
The Sandbox, een op NFT gebaseerde open metaverse, staat bekend om zijn meer dan 165 merken voor het maken van voxelized versies van hun werelden en personages op het platform. Het zijn partnerschappen zoals met onder andere Snoop Dogg, The Walking Dead, The Smurfs, Care Bears, Atari en CryptoKitties. In de metaverse van The Sandbox kochten Binance, Bored Ape Yacht Club, Socios, de Winklevoss-tweeling en CoinMarketCap digitaal land.
Arthur Madrid, de Sandbox CEO en medeoprichter, deelde de plannen van het team om uit te breiden naar mode, architectuur, virtuele concerten en shows, kunstgalerijen en musea. Hij voegde eraan toe dat ze een volledig ecosysteem ontwikkelen dat nieuwe digitale banen biedt voor spelers en makers in hun open NFT-metaverse.
Een investeerder bij SoftBank Investment Advisers, Aaron Wong, legde uit dat The Sandbox gebruikmaakt van blockchain en gedecentraliseerd bestuur om zijn gebruikers macht en controle te geven. Wong legde uit dat ze geloven dat The Sandbox een open metaverse aan het bouwen is en nieuwe economische kansen ontsluit.
The Sandbox maakt dit mogelijk door mensen in staat te stellen hun creaties te bouwen en er geld mee te verdienen. Creaties lopen uiteen van avatars en gebouwen tot games en verzamelobjecten. Animoca Brands, het Sandbox-moederbedrijf, haalde vorige maand ook $ 65 miljoen op in een nieuwe financieringsronde, gesteund door gaming giganten zoals Ubisoft Entertainment. Zo verdubbelde de waardering van het bedrijf tot $ 2,2 miljard.
Het bericht Voor het uitbreiden van zijn NFT-metaverse haalt de Sandbox $ 93 miljoen op verscheen eerst op CryptoClan.