Volgens Google Trends hebben wereldwijde zoekopdrachten naar de term ‘NFT’, voor de week die op Kerstmis eindigde, ‘crypto’ overtroffen. NFT verwijst naar non-fungible tokens. Digitale verzamelobjecten zijn het gewone bewustzijn binnengekomen, wat verduidelijkt wordt met de sterke toename van het zoekverkeer naar NFT’s. Het populairste gedecentraliseerde platform voor NFT-veilingen en -drops, OpenSea, verwerkte hierbij meer dan $ 10 miljard aan transacties.
In vrijwel alle aspecten van de samenleving is de grote toename van de vraag naar NFT’s te zien. Op de eerste plaats hebben consumentenmerken zoals Nike en Adidas hun intrede gedaan op het gebied van metaverse NFT’s. Beroemdheden als Snoop Dog, Grimes, Steve Aoki, Mila Kunis en Melania Trump hebben daarna hun eigen NFT-collecties bij het publiek gepromoot.
En als laatste stellen NFT-spellen zoals Axie Infinity en Sorare spelers in de gelegenheid meer over crypto en NFT’s te weten te komen. Verder, als bijkomstigheid tijdens het spelen van videogames, kunnen ze een klein beetje geld verdienen. De opbrengsten van NFT-veilingen kunnen bovendien ook naar non-profitorganisaties of goede doelen gaan, zoals het bouwen van een school voor kinderen in Oeganda.
Crypto-houders kunnen zo mooie kunstwerken verkrijgen. Daarnaast kunnen ze echter in Amerika hun donaties ook aftrekken van hun gewone inkomen om belasting te besparen. Dit leidt tot een win-win voor iedereen. Voor kunstenaars hebben NFT’s uiteindelijk het voordeel dat ze wereldwijd hun talenten kunnen uitzenden zonder dat fysieke exposities nodig zijn.
Mongol NFT is een voorbeeld hiervan. Het vertelt de verhalen over nomadische ruiters en brengt de geschiedenis van de steppen naar de blockchain.
Het bericht Voor het eerst heeft wereldwijde zoekinteresse voor ‘NFT’, ‘crypto’ overtroffen verscheen eerst op CryptoClan.