Volgens DappRadar is er vorige week $106M aan metaverse land verkocht

Gegevens van DappRadar wijzen uit dat vorige week vier op blockchain gebaseerde metaverse-projecten meer dan $ 100 miljoen genereerden aan verkopen van virtuele land non-fungible token (NFT). De activiteit floreerde tussen 22 en 28 november wordt gemeld door het gedecentraliseerde applicatie analysebedrijf in een bericht van dinsdag.

Dit was het geval op The Sandbox, Decentraland, CryptoVoxels en Somnium Space met een gecombineerd handelsvolume van $ 105,8 miljoen onder hen van meer dan 6000 handelaren. Volgens het bericht is de volgende grote hit in de NFT-ruimte ongetwijfeld Metaverse land. Met recordverkoopcijfers en constant stijgende NFT-prijzen, zijn virtuele werelden het nieuwe topproduct in de crypto-ruimte.

Met $ 86,56 miljoen domineerde de Sandbox het volume voor de week, terwijl Decentraland goed was voor $ 15,53 miljoen. Verder brachten CryptoVoxels en Somnium Space respectievelijk $ 2,68 miljoen en $ 1,1 miljoen op. Deze metaverse projecten zijn alle vier gebouwd op de Ethereum-blockchain. Echter, projecten op andere ketens, zoals Solana, beginnen ook aan tempo te winnen.

De golf van aandacht voor virtuele werelden zoals The Sandbox en Decentraland begon met de rebranding van Facebook naar Meta, merkte DappRadar op. Volgens de blogpost is dit echter alleen maar het topje van de ijsberg die de term Metaverse in de mainstream heeft geduwd. Het potentieel van virtuele werelden is heel groot en de volledige reikwijdte aan gebruiksscenario’s voor metavers land beginnen we nog maar net te zien.

Voorzitter en medeoprichter van het moederbedrijf Animoca Brands van Sandbox, Yat Siu, vertelde aan Cointelegraph dat Facebook met hun rebranding, een poging waagde om het verhaal van de metaverse zich toe te eigenen. Tegelijkertijd veroorzaakte de sociale mediagigant een kettingreactie van andere bedrijven die niet in Web 3.0 zitten, zoals Microsoft bijvoorbeeld, om ook hun metaverse-strategieën aan te kondigen.

Zo creëerde Facebook massale interesse en bewustzijn, volgens Siu. De meer organische benadering, voor de gebruiker gebouwde omgeving van The Sandbox werd door Siu gecontrasteerd met die van Meta. Hij voegde eraan toe dat niet iedereen begrijpt wat digitale eigendomsrechten werkelijk inhouden. Echter, The Sandbox heeft ertoe geleid dat meer netto bewustzijn is ontstaan.

Het verhaal van een echte metaverse is door The Sandbox vastgelegd. Een metaverse waar je echt een stukje van kunt bezitten, en dit wordt ook enigszins weerspiegeld in de symbolische prijs, vertelde Siu verder. Decentraland heeft de grootste NFT-grondverkoop van de afgelopen 30 dagen gezien, van de vier projecten die op de lijst staan.

Hierbij werd een virtuele lap grond, bestaande uit 116 percelen in het Fashion Street District van de virtuele wereld, voor 618.000 MANA-tokens, $ 2,7 miljoen tegen huidige prijzen, verkocht op 23 november. The Sandbox verkocht ook een tokenized ultra-luxe mega-jacht voor 149 Ether (ETH), op dezelfde dag, ter waarde van meer dan $ 666.000 op het moment van schrijven.

Het bericht Volgens DappRadar is er vorige week $106M aan metaverse land verkocht verscheen eerst op CryptoClan.