NFT’s van Polygon (MATIC) verdienen met Starbucks koffie?

Je hebt vast op dit artikel geklikt omdat je denkt: wat hebben Starbucks, NFT’s en Polygon met elkaar te maken? Het lijkt natuurlijk een rare combinatie, en dat is het ook. Starbucks gaat binnenkort werken met een NFT-loyaliteitsprogramma met technologie van Polygon (MATIC).

“We zijn vandaag verheugd om aan te kondigen dat Starbucks Coffee Company samenwerkt met Polygon om de blockchain-technologie te leveren”, zo vertelt Polygon vandaag op zijn blog. De twee bedrijven gaan samenwerken voor de onlangs aangekondigde ‘Starbucks Odyssey’. Dit moet een Web3-ervaring worden van Starbucks. Hoe dat eruit ziet?

Wat gaan ze doen?

Starbucks Odyssey zal klanten in staat stellen om digitale verzamelbare zegels te kopen en te verdienen. Alleen hoef je deze zegels niet te likken; ze worden in de vorm van een NFT gegoten. De zegels hebben blijkbaar verschillende voordelen voor klanten, maar wat deze zijn is nog niet bekend. Het zou volgens Starbucks deel uitmaken van een “nieuwe digitale gemeenschap”. Het wordt dus waarschijnlijk groter dan NFT-zegels.

Als je nou echt mega geĂŻnteresseerd bent, kan je je al inschrijven voor het laatste Web3 nieuws van Starbucks. Je komt dan in een mega spannende wachtrij voor NFT’s van koffie. En die wachtrij past precies in het beeld van de nieuwe Starbucksstrategie.

Loading…

Brady Brewer, hoofd marketing van Starbucks, vertelde volgens GeekWire dat “het bedrijf gelooft dat het voordeel zal hebben van ‘strategisch geduld’ en een doordachte aanpak. Veel merken sprongen er [NFT’s] meteen in, maar wij zagen een potentieel op langere termijn voor deze technologie in plaats van een eenmalige [potentie].”

Of dit de juiste houding is in de crypto- en NFT-space is nog maar de vraag. En dan heb je de nog grotere vraag ook nog niet beantwoordt: staat iedereen hier op te wachten? Deze onderwerpen kunnen misschien iets ver weg staan voor iemand die gewoon een Frappucchino wil drinken onderweg naar huis.

Brewer kan ons in ieder geval gerust stellen dat Starbucks Rewards-leden niets hoeven te weten over NFT’s, blockchain, of crypto. Ze kunnen interactieve games of andere uitdagingen doen om stempels te verdienen, of ze kunnen zegels kopen met hun creditcards.

Wie gaat Starbucks vertellen wat een metaverse is?

Starbucks Odyssey moet een zogenaamde ‘Third Place’ worden, als aanvulling op dit NFT-loyaliteitsprogramma. Dit is een bestemming los van het normale leven, en wordt uitgebreid naar de digitale wereld. Het bedrijf gelooft dat dit uniek zal zijn in het uitrollen van Web3 technologieĂ«n.

“In veel opzichten denk ik dat dit een nieuwe generatie van loyaliteitsmodel voor merken zal inluiden,” zei Brewer. “We proberen echt de grenzen op te zoeken van wat hier mogelijk is en het te verbinden met onze kernervaring in onze kernactiviteiten.”

All Dutch and English crypto news!

History of Crypto: The future of crypto exchanges, regulatory battles, and governance

Here’s how the crypto industry evolved following one of its most notorious black swan events, the downfall of the FTX exchange, which caused $8.9 billion...

Analyse: Ethereum houdt zich (vooralsnog) sterk rond koers van 3.000 dollar

Ethereum heeft een daling achter de rug die de munt naar 3.000 dollar bracht. Sindsdien lijkt de munt zich sterk te houden rond dit prijslevel,...

Celestia price declines as OKB and Rebel Satoshi Arcade soar

TLDR: Celestia’s price has dropped 12.7% in the past week. OKB’s price has increased 4.9% on the 14-day price chart. OKX’s launch of the X Layer network...

What is EigenLayer? Ethereum’s restaking protocol, explained

EigenLayer, explained   EigenLayer aims to eliminate a critical barrier many new DApps face by providing developers with an established security framework. Ethereum has come a long way...

Beste exchanges

Koop je crypto bij Bitvavo